четверг, 21 февраля 2019 г.

გაკვეთილის თემა: მათემატიკური დიზაინი


გაკვეთილის გეგმა
სსიპ .ქუთაისის 21- საჯარო სკოლის მათემატიკის მასწავლებელი:
ელისო თაგვაძე

საგანი: მათემატიკა
კლასი: VII

გაკვეთილის თემა:  მათემატიკური დიზაინი

დრო: 40 წუთი.
მოსწავლეთა პროფილი:კლასში 3... მოსწავლეა. განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე მოსწავლე არ არის.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:  მათ. VII.11. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნების განხორციელება და მათი გამოყენება ფიგურათა თვისებების დასად
·                  გარემომცველ ობიექტებს შორის მოიძიებს სიმეტრიულ ობიექტებს;
·                  ხაზავს ბრტყელი ფიგურის (ტეხილი, მრავალკუთხედი) სიმეტრიულ ფიგურას მითითებული სიმეტრიის ღერძის მიმართ; ახდენს ბრტყელი ფიგურის (ტეხილი, მრავალკუთხედი) პარალელურ გადატანას;
·                  უთითებს ბრტყელი ფიგურის სიმეტრიის ღერძს/ღერძებს; ახდენს სიმეტრიულობის დემონსტრირებას; იყენებს ფიგურის სიმეტრიულობას ფიგურის თვისების დასადგენად.

..VII.1.   მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენ სახვითი  ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას
·                    იყენებს სხვადასხვა ხერხს (შუქ-ჩრდილი, კონტრასტი, კომპოზიციური განაწილება, მონასმი, ფაქტურა, კოლორიტი) ასოციაციების და ემოციების გადმოსაცემად;
·                     ნამუშევრის შექმნისას იყენებს კომპოზიციური განაწილების ძირითად ხერხებს მაგ., ხედვის წერტილს, წონასწორობას, სიმეტრიას, ასიმეტრიას, სტატიკას, დინამიკას;
·                     გამოსახავს მრავალფიგურიან კომპოზიციებს;

..VII.2.    მოსწავლე შეუძლია მიზანმიმართულად ირჩიო და შემოქმედებითად გამოიყენ  სხვადასხვა  მასალა,  ტექნიკა   და პროცედურა  ნამუშევრის  ექმნისას
·                     ქმნის კომპოზიციებს სხვადასხვა მოძიებული მასალით;
·                      ასრულებს გრაფიკულ ნამუშევრებს სხვადასხვა მანერით (ხაზი, შტრიხი, მონასმი, სხვადასხვა ზომის და ფორმის ფუნჯები, კალამი და მცენარის ღეროები);
·                     ირჩევს შესაბამის გამომსახველობით ხერხებს, მასალას, ტექნიკას და თემატიკას განწყობილების გადმოსაცემად.

·                      
გაკვეთილისმიზანი:  მოსწავლეები მიწოდებული მათემატიკური დიაგრამების, ფორმულების, ფრაზების საშუალებით შექმნიან მრავალფიგურიან კომპოზიციას, გამოიყენებენ განაწილების სხვადასხვა ხერხებს, შექმნიან დიზაინს, გადაიტანენ მაისურზე, მოაწყობენ მინი პოდიუმს.  

სამოდელო გაკვეთილის ტიპი: ინტეგრირებული

სასწავლო რესურსები:
სახელმძღვანელო, დიაგრამები, კომპიუტერი, პროექტორი, ეკრანი, შეფასების რუბრიკები, ფორმატზე განთავსებული გაკვეთილის  თემა და მიზანი.  მაისურები, მაისურზე სახატავი მარკერი, დამზადებული შაბლონები ფორმულებისათვის , ფრაზები მათემატიკაზე..........

საჭირო წინარე ცოდნა;
მათემატიკა
·                     საკოორდინატო სიბრტყე, გრაფიკი, პირდაპირპროპორიულობის, უკუპროპორიულობის გრაფიკი, პარალელური გადატანა , ღერძული სიმეტრია
·                     საჭირო ინფორმაციის ჩანიშვნა
·                      პრეზენტაციის უნარები.
ხელოვნება
·                     ხაზის ტიპები, ძირითადი ფერები, კონტრასტული ფერები, კომპოზიცია, კომპოზიციის სახეები.

თემის აქტუალობა: 
მოსწავლეებმა ისწავლონ ერთი თემის/საგნის მეორესთან დაკავშირება. ეს ხელს უწყობს ცოდნის გამთლიანებასა და ასევე, შეძენილი ცოდნისა და უნარების ერთი სფეროდან მეორეში გადატანას ''რანსფერს.
დიმიტრი უზნაძის აზრით, აზროვნებას ხასიათდება გადატანის უნარით. მას შემდეგ, რაც მოსწავლე ერთხელ გადაჭრის ამოცანას, მას უკვე აღარ უჭირს ანალოგიური ამოცანების გადაჭრა სხვა სიტუაციებში. ტრანსფერი არ ხდება თავისთავად. ამისათვის საჭიროა სწავლების სპეციალურად დაგეგმვა, რასაც ემსახურება ეს გაკვეთილი.

გამოწვევის ფაზა A  
პროვოცირება
აქტივობა 1
აქტივობის ხანგრძლივობა: 
 ორგანიზების ფორმა: საერთო, საკლასო.
აქტივობის მიზანი: ინტერესის აღძვრა საგაკვეთილო პროცესისადმი.
რესურსი :
აღწერა:

აქტივობა 3; საგაკვეთილო თემის, მიზნის და შეფასების რუბრიკის გაცნობა
აქტივობის ხანგრძლივობა:  3 წთ,
 ორგანიზების ფორმა: საერთო-საკლასო.                           
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები გაკვეთილის დასაწყისში შეძლებენ გაიგონ მასწავლებლის მიერ ვერბალურად გადაცემული  გაკვეთილის თემა, მიზანი, შეფასების კრიტერიუმები და განეწყონ გაკვეთილის მოსასმენად.
რესურსი;  შეფასების რუბრიკა, გაკვეთილის თემა და მიზანი ფლიპჩარტზე ,   საპრეზენტაციო დაფაზე.
ორგანიზების ფორმა; მთელი კლასი.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი  მოსწავლეებს აცნობს, რომ  დღევანდელი გაკვეთილის თემას წარმოადგენს ორ წერტილს შორის მანძილის  პრაქტიკულად გამოთვლა, მიზანია  ვიპოვოთ ორ ობიექტს შორის მანძილი  და ამისათვის გამოვიყენოთ შეძენილი მათემატიკური ცოდნა, აჩვენებს თვალსაჩინო ადგილზე განთავსებულ თემას, მიზანს და აცნობს შეფასების რუბრიკას.
ცოდნის კონსტრუირება B ფაზა
აქტივობა 4.
აქტივობის ხანგრძლივობა  .
აქტივობის მიზანი; 
რესურსი: ორგანიზების ფორმა;
აღწერა:  

რეფლექსია  C ფაზა
აქტივობა 5
აქტივობის ხანგრძლივობა  5 წთ.
ორგანიზების ფორმა:
 აქტივობის მიზანი;  
რესურსი;
აქტივობის აღწერა: 
აქტივობა 6. შეჯამება
აქტივობის ხანგრძლივობა:  4 წთ.
ორგანიზების ფორმა:
აქტივობის მიზანი: რესურსი : დიაგრამა, მარკერი
აქტივობის აღწერა;

აქტივობა 7. შეფასება, ურთიერთშეფასება
აქტივობის ხანგრძლივობა  4 წთ.
ორგანიზების ფორმა; მთელი კლასი
აქტივობის მიზანი:  სწავლა-სწალების ხარისხის ამაღლება.
რესურსი:  შეფასების რუბრიკა, დიაგრამა "შუქნიშანი", სტიკერები.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს დაკვირვების საფუძველზე, თითოეულ აქტივობაში მათი ჩართულობის, ცოდნის, გაგება-გააზრება, დაკავშირება წინარე ცოდნასთან, პრაქტიკულ უნარ-ჩვევების გათვალისწინებით, განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებით, (განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა დანართი N1)   თვითშეფასებას ''შუქნიშნის''  დიაგრამის მიხედვით. მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს ინსტრუქციას მწვანე, ყვითელი და წითელი სტიკერებით აღნიშნონ თავიანთი დამოკიდებულება საგაკვეთილი მუშაობისას, რომლებსაც  მასწვალებელი განათავსებს სიმბოლურად დიაგრამა "შუქნიშანზე" .
რესურსები:  შეფასების რუბრიკა, დიაგრამა "შუქნიშანი"  , სტიკერები.
აქტივობა 8.   საშინაო დავალება.
აქტივობის ხანგრძლივობა  2 წთ.
აქტივობის მიზანი: მიღებული  ცოდნის გამტკიცება
რესურსები: სახელმძღვანელო.
ორგანიზების ფორმა; მთელი კლასი
აქტივობის აღწერა; მასწავლებელი მოსწავლეებს უთითებს შესაბამის სავარჯიშოებს სახელმძღვანელოდან.



Комментариев нет:

Отправить комментарий